16 november 2012

Gravidkläder och två par skor

Min senaste loppistur resulterade i några praktiska kläder och skor. När den runda magen bara varar några månader så tycker jag det är väldigt onödigt att köpa nya dyra mammakläder och satsar istället på second hand. (Har hittills gått upp sjutton kilo så ryms verkligen inte i mina vanliga kläder och behöver något att ha på mig.)
Koftan för fyra euro var jag glad över att hitta eftersom den innehåller 50% ull, nästan alla nya koftor nuförtiden är noppande akrylexemplar. Uj, något jag alltid undviker. Klänningen, Vila, kostade 1,50€.


Liknande skor har jag sökt länge, det var nära att jag skulle köpa nya men så hittade jag just dessa, ett par ecco-skor för tre euro, hurra!





Top och kjol för 1+3 euro. 



Dessa skor, nästan helt oanvända vintage, kostade fyra euro.

16 kommentarer:

Nuppu Home sa...

Mahtavia osotoksia olet tehnyt, taas kerran.

Annas röda stol sa...

Fina bilder! Skorna är så snygga och tänk vad man kan hitta på second hand. Ha en härlig dag. /Anna

Designe sa...

Supersnyggt och så vackra skor! :) Ha en fin helg! Kram

Krisses hantverk sa...

Vad fin mage du har...och fina kläder :)

Unknown sa...

Du börjar få en riktig praktmage nu!! :)
ja nya mammakläder är hemskt dyra! Jag har köpt några plagg som jag nöter nu varje dag för att få valuta för pengarna. Men loppisar är minsann också guldgruvor! :)

Emma sa...

Wow! Piffigt som bara den :)

MåBraVara sa...

Snyggt! De där eccoskorna var något extra! Undrar om jag inte provat ett liknande par för inte så länge sen, men storleken passade inte. Grattis, får man visst säga, både till fynden och till annat! :) Ha det gott!

verkstaden verstas sa...

Oj så fin mage ... och fina skor!

Hannasvirrvarr sa...

Voi attans så fina de var de där ecco-skorna!

Fru Z sa...

Vilka fynd & härligt att se bild på din mage!! Kan inte tro att det är fyra månader sedan vår lilla tös kom till världen..tiden går alldeles för fort! NJUT av babymagen fullt ut*Skön kväll till dig&familjen*

Livet på Nedergård sa...

Helt ljuvliga vintageskor, och verkligen billigt! Loppisar kan vara skattkammare ibland.

Rose Garden Malevik sa...

woow......superfint :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anonym sa...

Du lyckas då alltid fynda, vilka loppisar besöker du, vilken är din favorit? :)

Gabriella sa...

Så fint och härligt med gröna ben, piggar upp vilken klädsel som helst!=) Och ull är varmt och skönt, gillar inte heller alla kläder med opraktisk akryl.

Anonym sa...

Du klär i allt - så coolt med gröna strumpor!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig mage du har! Sällan en femtegravida har sån fin mage :) Lycka till! /Johanna

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP